1394-07-04 10:55
1260
0
21086
امام جمعه کردکوی :

عامل اصلی حادثه ناگوار منا ، بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل‌سعود است

امام جمعه کردکوی گفت: این اتفاق بر اثر بی کفایتی و مدیریت غلط مسئولان امنیتی و دولت عربستان اتفاق افتاد و این حوادث زنجیره ای نشانه این است که آل سعود صلاحیت مدیریت ایام حج را دارا نیست و امت اسلامی با اتحاد خود این مهم را مطالبه کنند.

 به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا ، حجت الاسلام موسی شاعری امام جمعه کردکوی، درگفتگو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان حوادث عربستان گفت: بی کفایتی مسئولان عربستانی باز هم باعث حادثه ای غم انگیز شد که خانواده های بسیاری را در جهان اسلام داغدار نموده است.

وی با اشاره به اینکه حکام عربستانی مسئول حفظ جان و مال حجاج هستند، بی‌مسئولیتی آنان در خصوص فاجعه منا را مشهود و غیرقابل چشم پوشی عنوان کرد و گفت: عربستان سعودی امسال در برگزاری مناسک حج یک بار دیگر حوادثی را تکرار کرد تا نشان دهد که در برگزاری برنامه های حج بسیار ضعیف و بی لیاقت است.

شاعری همچنین با تأکید بر بی کفایتی مسئولان عربستانی، خاطرنشان کرد: عامل اصلی این حوادث ناگوار بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل‌سعود است و مردم ایران از مسئولان کشور و مجامع بین‌المللی خواستار پیگیری و رسیدگی به این موضوع هستند.

خطیب جمعه کردکوی با بیان اینکه، در همان روزی که مسلمانان در منا در حال کشته شدن بودند، عناصر عربستانی در یمن مردم را به خاک و خون کشیده اند، تصریح کرد: رژیمی که سرگرم نسل کشی در یمن، سوریه و عراق و به دنبال تامین گروه های تکفیری در جای جای کشورهای اسلامی است، دیگر تمرکزی برای اداره مراسم حج ندارد.

وی همچنین متذکر شد: حوادث دردناکی در ایام حج، از قبیل تعرض به دو زائر ایرانی در فرودگاه جدّه، بی‌حرمتی به زائران کشورهای مختلف، شیوع بیماری‌های مسری، آتش گرفتن چادر حجاج در صحرای عرفات، ریزش سنگ در منا در طول سالهای گذشته و حادثه اخیر سقوط جرثقیل، مهر تاییدی است بر کفایتی همه جانبه آل سعود.

حجت الاسلام شاعری مهمترین و اولین گام در پیشگیری از اینگونه حوادث را مسئولیت پذیری مقامات سعودی عنوان کرد و اظهار داشت: آنان حتی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفتند و اعلام کردند این قضا و قدر الهی بوده است.

امام جمعه کردکوی در خاتمه با اشاره به رخداد کشته شدن هزاران نفر از حاجیان در سرزمین منا ضمن تسلیت این حادثه دلخراش گفت: این اتفاق بر اثر بی کفایتی و مدیریت غلط مسئولان امنیتی و دولت عربستان اتفاق افتاد و این حوادث زنجیره ای نشانه این است که آل سعود صلاحیت مدیریت ایام حج را دارا نیست و امت اسلامی با اتحاد خود این مهم را مطالبه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.